lördag 5 december 2020

20 exempel att tacka Nej

  • "Jag hinner inte så jag måste tacka nej."
  • "Jag är upptagen just då, så tack, men nej tack."
  • "Just nu har jag annat inplanerat så jag måste passa."
  • "Jag är fullbokad för ögonblicket, så nej tack."
  • "Ditt förslag passar inte in i mina tankar för verksamheten så jag får helt enkelt säga nej."
  • "Just nu har jag fullbokad agenda, men du får gärna återkomma längre fram."
  • "Jag har andra tankar för den närmaste framtiden , så tack, men nej tack."
  • "Det här ligger utanför mitt intresseområde så jag avböjer."
  • "Jag är inte intresserad. Tack ändå."
  • "Jag har det jag behöver när det gäller telefoni/data/pensionsförsäkringar. Tack"
  • "Jag gör aldrig affärer över telefon, men tack ändå."
  • "Just nu passar det mig inte. Tack för att du tänkte på mig."
  • "Det skulle vara trevligt, men just nu fungerar det inte för mig."
  • "Det låter som en väldigt bra idé som jag vill tänka igenom först."
  • "Det låter trevligt. Vi kan väl fundera på det?"
  • "Du verkar ha en bra idé. Fundera ett varv till på den och kom tillbaka till mig."
  • "Nej, det har jag inte lust med. Men tack för att du frågade."
  • "Nej det vill jag inte, men kan tänka mig..."
  • "Nej det vill jag inte. Tack ändå."
  • "Nej, tack." (kombinerat med ett vänligt leende och fast blick)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar